У сучасних дизельних автомобілях очищення від продуктів згоряння забезпечує фільтр сажі. Його видалення може здатися простим способом знизити витрати на обслуговування, але насправді це може загрожувати серйозними поломками і додатковими витратами, якщо воно було виконано некоректно. На перший погляд, процедура може здатися простою: зняти фізичний елемент, заглушити патрубки і внести корекції в програмне забезпечення. Однак неправильне втручання веде до серйозних збоїв, дорогого ремонту і зниження ресурсу двигуна.
Процес видалення сажового фільтра і підготовчі роботи
Краще всього довірити цю процедуру фахівцям із профільного сервісу. За посиланням https://docglushak.kiev.ua/ua/services/udalenie-sazhevogo-filtra/ можна дізнатися більше інформації про цю процедуру.
Але щоб було розуміння, в якій послідовності проводяться ці роботи, то нижче ми підготували цю інформацію:
- Перед початком робіт необхідно оцінити стан всіх елементів системи вихлопу і зняти показання тиску до і після фільтра.
- Потім майстер отримує доступ до випускної системи та виймає датчики тиску і температури, з’єднані з фільтром.
- Потім від’єднуються трубопроводи від корпусу вихлопної системи, після чого фільтр виймається з посадкового місця.
- Після механічного демонтажу встановлюються заглушки на роз’єми, а в блок управління двигуна вносяться правки програмного забезпечення.
- Останнім етапом стає перевірка працездатності системи випуску в новому режимі та контрольні виміри параметрів, пов’язаних з тиском вихлопних газів.
Поширені помилки під час демонтажу сажового фільтра
Багато автомайстрів та власників авто нехтують важливими нюансами і стикаються з проблемами вже після завершення робіт. Нерідко ними допускаються такі промахи:
- Неповне від’єднання проводів датчиків. Якщо ігнорувати цей крок, датчики можуть бути пошкоджені і потребуватимуть заміни;
- Відсутність перепрограмування блоку управління дизелем, що призводить до помилок у роботі форсунок і датчиків;
- Нехтування перевіркою герметичності з’єднань, що тягне за собою витік відпрацьованих газів;
- Ігнорування тестів датчиків тиску, в результаті чого контрольна лампа «Check Engine» на панелі приладів продовжує видавати помилку.
Такі помилки не тільки вимагають звернення до сервісу, а й провокують подальші збої в роботі силового агрегату.
Можливі поломки після некоректного видалення
Неправильний демонтаж сажового фільтра нерідко стає причиною низки поломок. Вони запускають ланцюгову реакцію дефектів, кожен з яких істотно збільшує підсумкові витрати. Спочатку двигун входить в аварійний режим через завищену подачу палива і порушення зворотного зв’язку від датчиків тиску. Після цього можуть виникнути такі несправності у вихлопній системі:
- Вихід з ладу паливних форсунок і подальший ремонт паливної рампи з ціною від 8 000 до 12 000 грн.;
- Пошкодження турбіни внаслідок перегріву вихлопних газів, заміна може обходитися в 15 000 – 20 000 грн.;
- Без коригування прошивки блок керування двигуна може неадекватно оцінювати обсяг і склад відпрацьованих газів. На усунення поломок ЕБУ і повторну діагностику знадобиться ще 3 000 – 5 000 грн.
Тому видалення сажового фільтра краще довірити кваліфікованому фахівцеві, який має досвід у системах впорскування і вихлопу, з обов’язковим внесенням програмних правок та перевіркою всіх датчиків. Необхідно використовувати тільки перевірені програми для перепрошивки та діагностики ЕБУ. А також проводити повну перевірку герметичності та функціональності всіх датчиків після завершення робіт. Непродумане втручання призводить до дорогих поломок, а підсумкові витрати можуть перевищити початкову економію. У разі виникнення проблем важливо одразу звертатися за повторною діагностикою, щоб мінімізувати збитки і зберегти ресурс двигуна.